onsdag 16 december 2009

Dags att komma ur garderoben?


Förra veckan gjorde jag jobb i fårskinn.
En dyna till köks-soffa och några kuddar.
Kunden hade själv med skinn från egna djur, glömde dock att fota!

Just nu är jag med i ett projekt som heter "Klimatpiloter" vi har en egen blogg som du kan kolla in om du klickar HÄR.
Hursomhelst, det handlar ju en del om att återanvända det man redan har och jag har, kom jag på, klätt om en fåtölj för rätt länge sen i en gammal päls av fårskinn.

Nackkudden med skinnsnöre och en tyngd i form av en vackert slipad sten, som jag lät göra hål i hos stenhuggarn, blev särskilt bra!

Så kolla, kanske hänger det nån gammal päls i ett förråd som kan bli en läcker möbel?!

Helt apropå...
När min äldsta son var lite yngre hade han en favorithistoria han brukade dra.
-Vad heter fårets barn?.....-Bäääbisar!

En resterande fin vecka tillönskar jag er alla//Eva

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej, jag blir glad om du vill lämna en kommentar//Eva