lördag 15 januari 2011

Teaksoffa Bröderna Andersson

Jag fick denna i min ägo i somras.
En Bröderna Andersson hörnsoffa i teak från 50-60-talet.
Efter en del arbete med att slipa trä och laga lite skador och såklart byta ut tyget mot ett svart buffelskinn är den nu SÅ fin!!


Detalj från armstödet

Lite fuktfläckar på kameralinsen gör inte soffan helt rättvisa.

Jag struntade i knappar i sitsen som det var i original, just nu har den fått komma in i "stora huset" för jag får in en hel soffgrupp imorgon.

Men jag har inte bestämt mig ska jag behålla den eller sälja den...det är frågan, den är så fin...men jag har ju redan en annan Bröderna Andersson soffgrupp från 50-talet som jag också gillar.HUSET RÄCKER INTE TILL!!

Obs:Nu är soffan SÅLD!

Funderar//Eva

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej, jag blir glad om du vill lämna en kommentar//Eva