fredag 14 januari 2011

Tema: Blommig fredag

Inspirerad av bloggen "Roses and stuff" ska jag försöka att varje fredag ha ett tema.
Bilder på olika tyger och möbler blir då vad jag kommer visa.

Jag börjar med BLOMMOR.

Det finns många tyger med blommotiv av olika slag & kvalite.
Här kommer ett litet urval av alla tygprover jag har hemma, kom gärna in och titta på dem i "verkliga livet"

Ett motiv av William Morris,Sanderson

Klassiskt Sanderson tyg

Grafiskt mönster i svart/vitt & grå/svart

Lavendelmönstrat från Harlequin

Ljuva pasteller & sobert mönster

Nyhet från Sanderson, en alldeles underbar broderad rosenknopp på linne till kuddar och gardin att matcha kretongen för möbelklädsel med.

Magnolia på en vårlik limefärgad botten

Sidengardin från Sanderson(bilden hamnade visst snett)

Nästan lite 60-tal

Havstulpan från Mairo

Fuchia, Mairo

Pastelligt från Harlequin

Herbarium av Stig Lindberg

...och många fler finns det!! Få se vad det blir nästa vecka, randigt rutigt, prickigt...


Trevlig helg//Eva

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej, jag blir glad om du vill lämna en kommentar//Eva