måndag 1 februari 2010

Något i Hästväg!?




Nu kanske jag tog i, men visst blev fåtöljen med hästmotiv helt annorlunda mot hur den såg ut när den kom till verkstan?
Klädd i ett blått tyg som var rätt slitet och trasigt hade den nog sett sina bästa dagar....trodde den.

Kunden valde ett tyg från Trapiche & co som heter Contry Manor och finns i tre färgställningar, röd, blå och som på bilden brun.
Det är ett kretongtyg i bomull/rayon med en slitstyrka på 25.000 martindale(ett mått på tygets slitstyrka).

För att bryta av, valdes en keder (en dekorativ passpoal, snodd ) i en tegelröd färg.
Kunden lät också sy upp matchande kuddar.

Jag tyckte den blev riktigt läcker, särskilt till nån hästintresserad.

2 kommentarer:

  1. Jag tycker att du gör helt underbara arbeten! Blir så sugen på att göra om möbler jag med. Jag har en gammal fotölj som jag måste klä om. Det är en sån där med syskrin under som man snurrar fram. Ha det så härligt! /Anna

    SvaraRadera
  2. Tjusigt! Kul att se dina arbeten - det måste vara stimulerande att jobba med att återanvända saker på det där sättet. Det går ju lite hand i hand med livet som klimatpilot också tänker jag mig.
    Jag är mycket riktigt "hon med anteckningsboken" (således också samma "hon" som finns på bilden i Anna Levins blogg - har ett namnbyte planerat framöver så jag skriver under det namn jag snart kommer att heta) - skarpt observerat!
    Jag har själv en liten pojke på snart fyra som bor hos mig varannan vecka så jag är fullt medveten om vad barn för med sig och dina verkar vara ena riktiga charmtroll. Det var svårt att inte observera lillpojkens leende när han lyckades tigga sig till ett äpple under föreläsningen om klimatsmart mat t.ex.
    Jag hoppas det kommer fler uppdateringar i klimatpilotbloggen framöver - vore spännande att läsa mer om vilka förändringar det faktiskt innebär och inte bara om smaskiga recept... ;-)

    SvaraRadera

Hej, jag blir glad om du vill lämna en kommentar//Eva