torsdag 28 januari 2010

Miljö torsdag


Dagens miljötips är nog mest en utmaning till mig själv.

Vi bor på landet, 1 km från det lilla samhället Snavlunda där mina två barn går på dagis.
Vägen dit är en vanlig landsväg, ingen cykel och gångväg, så det blir oftast att jag tar bilen när jag skjutsar barnen, särskilt vintertid, sommartid är det betydligt lättare att ta den lille i sulkyn och den store är duktig och går.

Så vad är dagens tips?
Tänker såhär: Jag tar bilen till dagis, ställer den där och PROMENERAR hem, där jag ju har mitt arbete, på eftermiddan blir det en promenad för att hämta barnen och ta med bilen hem.
Vardagsmotionen brukar ju va svår att få till, här får jag ju ca 50 min sammanlagt och SPARAR MILJÖN!!

Värt ett försök, ha det bra i vinterlandskapet//Eva

5 kommentarer:

  1. Vilken käck ide.... kombinera det så... o så slipper du kånka på en massa saker.... kanonbra... heja på... Kram Annika

    SvaraRadera
  2. Vilken bra idé! :-) Då får du både frisk luft och daglig motion samtidigt som du sparar flera vändor med bilen! Det kommer liksom ut mycket gott ur en enda sak :-).

    Kram
    Beatrice

    SvaraRadera
  3. Hejja på! Om du kämpar på så lovar jag att kämpa på med det samma här med! /Anna

    SvaraRadera
  4. låter verkligen super det!
    heja heja! :D
    Kram pernilla

    SvaraRadera
  5. Hej! Det var väl en jättebra idé! Det här med "våra" miljöinlägg handlar ju så mycket om att vi ska påminna och ifrågasätta oss själva hur vi hanterar de små sakerna i vardagen. Å tänk så mycket du fick på köpet utav den här "lilla" ideén. Bra tänkt!
    Ha en riktigt härlig helg :)

    SvaraRadera

Hej, jag blir glad om du vill lämna en kommentar//Eva