fredag 30 april 2010

Ute på turné-KERAMIKMAKERIET


1-2 maj pågår Konstrundan då konsthantverkare verksamma i Askersund och Motala öppnar upp sina hem och ateljéer för allmänheten.


Jag är jätteglad att jag har fått möjligheten att visa en jätteläcker (tycker jag själv) fåtölj på Keramikmakeriet i Askersund, just denna helg.
Där arbetar Maria Ekström, Askersunds Kakelmakeri och Anna Åslund som är keramiker.


Fåtöljen är klädd i ulltyg "Shetland" från Nevotex och med lös sitsplymå klädd i fårskinn från Gudrun Haglund-Eriksson i Närkesberg.
Den har pipor i ryggen med kedersnodd, nackkudde i fårskinn med läderrem och keramiktyngd gjord av Maria.
Armstöd och ben har slipats och vaxats med mörk ek-vax för en sammetslen yta.

Detta skyltexemplar är till salu och kostar 6553:- inkl moms.SÅLD!!

Keramiktyngden är en kul detalj!

Ett stort tack till Maria & Anna för att min fåtölj får stå i er fina miljö!!


1 kommentar:

  1. Wow!

    Gillar fåtöljen skarpt. Fräckt med keramiktyngden bak. Jag hade en idé för många år sedan om en tyngd gjord av en sten med hål i men av den blev det intet =)

    Trevlig helg!

    SvaraRadera

Hej, jag blir glad om du vill lämna en kommentar//Eva