fredag 9 april 2010

Ute på turné- Skoshopen i Askersund.


Sedan jag flyttade hem verkstan till Snavlunda ifrån Askersund har jag haft begränsade möjligheter att visa upp tyger & möbler som inspiration till mina kunder.
I och med att jag firar 15-års jubileum har jag tillfrågat några företagarkollegor om jag får lov att visa vad jag jobbar med i deras lokaler.

Först ut är Askersunds Skoshop som också har jubileum, 5 år, GRATTIS!!

Jag tycker det känns som alldeles nyss som företaget presenterades på ett frukostmöte på hotellet, och fullt av människor tågade upp till Sundsbrogatan där den nya skoaffären låg.
Glädjen var stor bland många då en sådan butik saknats i staden ett tag!
Hoppas att folk fortsätter att vara köptrogna och värdesätter att kunna handla på hemmaplan!!
I butiken möts du av, Irén Hirvelä, samt en anställd. Dom hjälper dig att hitta rätt storlek och modell, samt ger gärna tips och råd om du så önskar.

De har nu tagit steget att även öppna en webbutik där kunder på ett enkelt och smidigt sätt kan beställa sina favoritskor.

Tack Irén att jag får visa tyget hos dig!

Tyget som nu hänger i skyltfönstret är "Svärmor" från MAIRO,50% lin, 50% bomull,148 cm bredd.
Finns även i rött & blått och är en beställningsvara, pris 400:-/ m.
Det passade ju så bra tyckte jag!

Och varför inte ha en liten TÄVLING ?!

Du kan vinna denna "Skopåse" sydda av ovan nämnda tyg.
Tävlingen pågår t om 30 april 2010.

Lämna en kommentar här nedanför,eller skicka ett mail på: tapetseri@tapetseriosant.se, märk med tävling.

Ha en fin helg//Eva




7 kommentarer:

  1. Hej Eva!
    Jag vill vara med i utlottningen av den chica skopåsen.
    Jag önskar dig och din familj en riktigt trevlig helg!
    Hälsningar Lisbeth

    SvaraRadera
  2. Hej Eva! Visst vill jag va med o försöka vinne skopåsen den läckra...:) kanske kommer ja iväg o köper ett par skor då också.... har skofobi...:) Kram o trevlig helg.. Annika

    SvaraRadera
  3. Mamma är med och tävlar den här gången.Den fina skopåsen passa ju alldeles ypperligt till dansskorna som används flitigt,nu när jag blivit singel igen.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Men perfekt =)

    Jag har letat efter en fin väska till mina buggskor som äntligen skall dammas av och få följa med mig ut, tänk om jag kunde bära runt dem med så snygg klass =)

    Kommer att vara i Brunnsparken den första juni och dansa till Sannex om du oxå är sugen på att svänga dina lurviga.

    Kram från Jennie i Frövi

    SvaraRadera
  5. Hej Eva, du är så inspirerande kreativ! Jag har ju knappt några möbler och inga av tapetseringsbehov, så jag tävlade inte sist. Men hittar jag någon gång en ledsen möbel, så vet jag vem som ska få ta hand om den..... ;-) Men denna fina skopåse tävlar jag gärna om!

    Hoppas allt är bra med er!
    Kramar från Ebeth

    SvaraRadera
  6. Jag beundrar dig verkligen Eva som har så många goda idéer som är till nytta både för dig och andra.

    Låtsasmostern

    SvaraRadera
  7. Så snygg och vilken lycka om man kunde få ta med sina skor i den påsen. Det är bara att hoppas på god tur =)

    SvaraRadera

Hej, jag blir glad om du vill lämna en kommentar//Eva