onsdag 13 januari 2010

15 års jubileum!!





Idag har jag varit lite "företagssocial" och fikat med en granne jag hade när min verkstad låg i Askersund.
När man som jag arbetar ensam får man söka rätt på "arbetskompisar" på annat sätt.
M på "Färg och Tradition" var min trogna fikakompis under nästan 9 år.

Jag ska försöka scanna in några bilder från början av min yrkeskarriär (det fanns ju inte digitalkamera då, det var ju på 1900-talet!) och lägga ut dem vid tillfälle.

Jag började i en liten lagerlokal på ca 20-30 kvm med lågt i tak, ingen toalett och billig hyra, vilket var bra i starten.
Där var jag i ca 1 år och flyttade sedan till lokalen på Sundsbrogatan 11.

Tapetserarverkstaden kompletterades med present-inredningsdetaljer för att locka in kunder som vanligtvis inte skulle gå in till en tapetserare.
Jag utökade när butiken bredvid blev ledig och lokalen var på nästan 100 kvm när jag beslutade att flytta därifrån.

Sedan nästan 5 år tillbaka har jag nu verkstan hemma i ett hus på tomten, utanför Snavlunda, där vi bor.

Det var lite information, men nu måste jag ut och klä om några stolar som står nakna och behöver nya kläder.

Ha en bra dag//Eva

1 kommentar:

  1. Hej Eva! Vilken fin blogg du har! Hittade hit från facebook...tänker på dig varje gång jag passerar Sundsbrogatan :) Hoppas allt bra med dig! Kram!

    SvaraRadera

Hej, jag blir glad om du vill lämna en kommentar//Eva